20130115

Hari ini

Assalamualaikum,
"Ya Tuhan kami, limpahkanlah kesabaran atas diri kami dan kukuhkanlah pendirian kami dan tolonglah kami terhadap orang-orang kafir." (Surah al-Baqarah ayat 250) SUMBER
...
Jadi, harini p belajar bawak moto & kereta dekat Mahsuri. Ya Allah, ketaq yg amat. Tapi nasib dapat cikgu yg sporting. Moto belajaq ngn Tokwan. Well, bukan tokwan aku pun, tapi semua org kat situ panggil dia tokwan. So, tokwan pun tokwan lah kan. Then kereta belajaq ngn Cikgu Ejat. Third time aku bwk kereta ni! Dia suruh naik satu round dlm tempat belajaq tu, pastu dia suruh bwk atas jalan raya. I was like, betul ka nak keluaq pagar? Takmau tekan minyak. Takuittt. Pastu kena marah, =.="  Ni antara dialog sepanjang perjalanan. 

Saya : (sambil tekan minyak) Tu kereta kat depan. Nak buat mcm mana? *muka cuak.
Cikgu : Langgaq ja la. *muka serious
Saya : Erkkk *sangat cuak, sambil tekan minyak lagi
Cikgu : HOI TEKAN BREAK LA! ADA KA HANG NAMPAK KERETA KAT DEPAN HANG DUK TEKAN MINYAK LAGI KOT KALAU CICAK KA BEWAK KA NAK BELAH IKUT SUKA LA! NI KERETA! TAKKAN NAK LANGGAQ!
Saya : kruk kruk *diam, ekon menghembus sejuk tapi berpeluh nak mampussss. dalam hati, ler td suruh langgaq :p
-------
Saya : *tengok permandangan 
Cikgu : *cepat2 tarik stereng*
jeng jeng kereta berpusing *k, over
Saya : Eh, awat?
Cikgu : HANG DUK NGELAMUN APA? NASIB BAIK TAK MASUK HUTAN! @$#$%^^&&**
------
Cikgu : Cer bwk keta pakai otak. *muka tension
Saya : (dlm hati ja tak berani ckp, hehe) *adeke pakai otak. tangan ni nak taruk mana?

Okay, selepas sejam, kami pun pulang ke pusat latihan memandu. Saya lihat mama sedang menunggu dgn wajah maniss yg mengantuk. Hm, kesian mama, tunggu anak kesayangan ni belajaq kan. Suruh balik takmau, nak tunggu jugak katanya. Hm hm jasamu takkan dpt kubalas sehingga akhir dunia. hihi, Sayang mama sgt3. 

Ya Allah Ya Tuhanku...
Ampunillah dosa-dosa ibuku
Dan rahmatilah dia
Sejahterakanlah dia dan kasihanilah dia

K,sudah. Banyak pulak nak cite ye kan? haha. Si emi ni takdak, nak share dgn sapa lagi... cedih. wkwkwk. solamet malem. Assalam. 

No comments: